داشتن یک فروشگاه اینستاگرامی به معنای کسب درآمد است. آیا به این فکر کردهاید که یک سایت فروشگاهی چقدر میتواند سود داشته باشد؟
داشتن فروشگاه اینستاگرامی این روزها تبدیل به موضوعی رایج در میان فروشندگان اجناس و خدمات شده است. داشتن یک سایت فروشگاهی مسیر روشنی برای کسب درآمد مداوم است. در ادامه این مطلب قصد مقایسه سایت فروشگاهی و فروشگاه اینستاگرامی را داریم.
هرکدام از این نوع فروشگاهها مزایا و معایب خاص خود را دارند. و بررسی آنها دید بازتری را به شما برای انتخاب راههای فروشتان میدهد.
راهاندازی فروشگاه اینستاگرامی در ابتدای فروش راهی مناسب برای کسب درآمد به نظر میرسد به این دلیل که کاربران به راحتی به آن جذب میشوند و این موضوع باعث آن میشود که فروش شما زودتر آغاز شود. داشتن یک صفحه فعال، و فروش مداوم باعث میشود که شما امکان این را داشتهباشید که راحتتر کسب درآمد خود را آغاز کنید.
کاربران ایرانی و فعال پلتفرم اینستاگرام زیاد است و افراد بسیاری هر روز، زمان زیادی را در اینستاگرام میگذرانند. همین باعث میشود تا از راههای مختلف و حتی تبلیغات محدود بتوان به حداقل فروش دست یافت. در واقع یک فروشگاه اینستاگرامی میتواند ویترینی برای محصولات شما باشد. داشتن یک فروشگاه اینستاگرامی لازم است چه برای فروش و چه برای اینکه ویترینی برای محصولات شما باشد.
محصولات قدیمیتر در اینستاگرام شما که هنوز موجودی دارند با ورود محصولات جدیدتان به پایین صفحه منتقل میشود و آنطور که باید دیده نمیشود. یک فروشگاه اینستاگرامی امکان دستهبندی محصولات را برای شما فراهم نمیکند.
در اینستاگرام برای مشتریان شما امکان خرید مستقیم فراهم نیست و شخص برای آن که کالای موردنظرش را تهیه کند نیاز به این دارد که به شما در دایرکت پیام دهد و قیمت به روز یا موجودی محصول را بپرسد.
از سوی دیگر چیزی تحت عنوان پرداخت امن و درگاه پرداخت موجود نیست امکان اعتماد و پیگیری را از کاربر میگیرد که همین موضوع باعث این میشود که فروش شما آنطور که انتظار دارید نباشد.
و در سمت دیگر نیز محصولاتی که موجودیشان به اتمام رسیده است نیز به راحتی برای مشتریان قابل تشخیص نیستند.
از این نکته نیز نباید گذشت که دریافت نماد الکترونیک برای صفحات اینستاگرامی امکانپذیر نیست و این برای مشتریان محتاط در خرید میتواند نکتهای منفی در جهت خرید نکردن از شما باشد.
در سمت دیگر سایتهای فروشگاهی قرار دارند. این فروشگاهها مانند فروشگاههای اینستاگرامی کالاها را به دست مشتریان میرسانند. این دسته از فروشگاهها میتوانند امکانات بیشتری را نسبت به فروشگاههای اینستاگرامی به شما عرضه کنند. و جذبکننده کاربران بیشتری به خود هستند.
طراحی فروشگاه اینترنتی میتواند با ارائه امکان پرداخت از طریق درگاههای مستقیم و غیر مستقیم بانکی و ارائه نماد اعتماد الکترونیک به مشتریان اطمینان آنها را بدست بیاورد.
یک سایت امکان دستهبندی محصولات را ارائه میکند. برعکس اینستاگرام این قابلیت میتواند به مشتریان کمک کند که تمام کالاهای یک دستهبندی را سوای تاریخ موجود شدنشان و با چینش مورد علاقهٔ خود انتخاب کنند و بتوانند انتخابی درست از میان کالاهای مورد نیاز خود داشته باشند.
در راهاندازی یک سایت فروشگاهی میتوان تعیین کرد که محصولات ناموجود نشان داده نشوند و کاربر را میان سیل محصولاتی که امکان خرید آنها وجود ندارد غرق نکنند.
امکان انتخاب روش ارسال برای کاربران این مزیت را ایجاد میکند تا با توجه به شرایط خود روش ارسال مورد علاقهاش را به سادهترین شکل دریافت کند.
سرعت کار با یک سایت اینترنتی و خرید محصول از آن به مراتب بیشتر از یک صفحه اینستاگرام است و مشتری میتواند در هر ساعت از شبانهروز محصول موردعلاقهٔ خود را سفارش دهد و از دردسرهای چت کردن با صاحب محصول و گرفتن شماره کارت و… گذر کند.
در میان هزاران رقیب و سایت اینترنتی مطرح شدن و در نتایج گوگل قرار گرفتن دشوار به نظر میرسد و نیازمند دانش مدیریت سایت و بلد بودن سئو است. و از طرف دیگر قیمت دادن در چنین بستری بسیار تابع این است که سایتهای اینترنتی رقیب چه قیمتی را به یک محصول مشابه اختصاص دادهباشند. سازیتو ظرف مدت هفت روز شما را صاحب سایت فروشگاهی میکند و با ارائه امکان سئوی خودکار سایت شما را در نتایج گوگل در صفحات نخست قرار میدهد.
یک سایت فروشگاهی پیچیدگی طراحی و فنی دارد که برای کاربرانی که با علوم کامپیوتر آشنایی چندانی ندارند نمیتواند مناسب باشد. البته استثنائاتی برای این موضوع وجود دارد که کاربران با چنین مشکلاتی روبرو نمیشوند و به راحتی میتوانند سایت فروشگاهی خود را بسازند و مدیریت کنند.
بسیاری از سایتها از سمت دیگر برای به نمایش درآمدن در موبایلها مشکل دارند و ظاهر آنها بهم میریزد. این مشکل بسیاری از کاربرانی را که با گوشی تلفن همراه خود اقدام به جستو جو میکنند را از داشتن یا ورود به سایتها ناامید میکند. سازیتو برای نمایش در موبایل بهینه شدهاست و شما به راحتی میتوانید صفحات سایت را بدون مشکلی در موبایل خود ببنید.
یک سایت فروشگاهی به دلیل مزیتهایی که ارائه میدهد میتواند گزینهای جدید برای گسترش کسب و کار شما باشد. یکی دیگر از مزیتهایی که یک سایت فروشگاه اینترنتی ارائه میدهد این است که شما جدا از اینکه معروف و شناخته شده هستید یا خیر میتوانید به تمام ایران اجناس یا خدمات خود را بفروشید.
ساخت سایت برای یک کسب و کار همیشه میتواند چالشی برای صاحبان کسب و کارها باشد. یک فروشگاهساز آنلاین میتواند چالشهای شما برای بزرگ کردن کسب و کارتان را به حداقل برساند.