سبد خرید

سبد خرید خالی است!

محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید

راهنمای جامع و کامل نوشتن متن‌ تبلیغات پیامکی

19\04

بهترین متن تبلیغاتی

جمعه آخر شهریور ماه بود. من و دوستانم نزدیکای غروب در خیابان فلسطین قدم می‌زدیم. همان موقع یک پیام از طرف مغازه ای که یکی از دوستانم همیشه از آنجا خرید می‌کرد، ارسال شد:

تمام لباس‌های مردانه فروشگاه ما با 30% تخفیف به مناسبت روز پدر

با دیدن این پیامک با اینکه برنامه خرید نداشتیم، مسیرمان را به سمت فروشگاه تغییر دادیم تا از فروشگاه و اجناس تخفیف‌خورده دیدن کنیم.

حالا شاید بپرسید که چرا این تجربه شخصی را تعریف میکنم ! چه چیزی (متن) در آن اس ام اس تبلیغاتی بود، که برنامه و مسیرمان را عوض کرد؟ چه چیزی باعث می‌شود، پیامک تبلیغاتی اینقدر سریع در چند نفر انگیزۀ حرکت به سمت فروشگاهی را ایجاد کند؟

با سولوبلاگ همراه باشید تا با جواب دادن به این سوال‌های مهم، کمی در زمینۀ راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی صحبت کنم.

راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغات

این مغازه فقط یک پیامک فرستاد و خیلی هوشمندانه یک ارزش یعنی: علاقۀ شهروندان به تخفیف را هدف قرار داد.

کد تخفیف، جشنواره فروش و تخفیف برای تعداد زیادی از خریداران جذاب است. وقتی به این ارزش در پیامک توجه کافی شود، هیجان زیادی را در خریدار برمی‌انگیزد.

اما این تمام داستان نیست. این خریداران، تعداد زیادی از دوستان، خانواده و اطرافیانشان را هم با خودشان همراه می‌کنند. همین باعث می‌شود که به مرور کسب‌وکار شما توسط آدم‌های زیادی دیده شود.

اما چگونه می‌خواهید ارزش‌های مشتریان را شناسایی کنید؟ قطعاً این سوال یک جواب ندارد. مشتریان در زمان‌های مختلف چیزهایی متفاوتی برایشان ارزش است.

شما نمی‌توانید با یک ارزش همه را به فروشگاه خودتان بکشانید، اما می‌توانید در زمان‌های مختلف ارزش‌های متفاوتی را هدف قرار دهید و پیامک تاثیرگذاری را بر اساس آن برای مشتریانتان ارسال کنید. محال است کسی متن پیامک تبلیغاتی شما را نادیده بگذارد!

بعد از این توضیحات نسبتاً طولانی می‌خواهم وارد راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی بشوم تا بدانید چه ویژگی‌هایی پیامک ساده را از اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار متمایز می‌کند.

اگر جذاب شروع نکنید، رقابت را باختید!

یک قانون در سینمای کلاسیک است. اگر فیلمی در 10 دقیقه اول نتواند توجه شما را جلب کند، شکست خورده است.

مشابه این قانون در بازاریابی پیامکی هم دیده می‌شود. در جهانی که ما هر دقیقه با حجم زیادی از نوتیفیکیشن‌های مختلف در شبکه‌های متنوع مواجه هستیم، دیگر فردی مشتاق خوانده تمام پیام‌های دریافتی‌اش نیست.

وقتی شما پیامک تبلیغاتی ارسال ‌کنید، نرخ دیده شدن پیامتان 93% است ولی نهایتاً 15 ثانیه فرصت دارید که مشتری را به خرید ترغیب کنید. پس باید شروع جذابی داشته باشید و در ادامه از کلمات تاثیرگذار استفاده کنید. در غیر این صورت متاسفانه مشتری را از دست داده اید، چون پیامک نخوانده رها می‌کند. پس شروع متن پیامک اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

 

 

پیامک بی‌ارزش و بی فایده ارسال نکنید!

متاسفانه کسب‌‎وکارهای زیادی هستند که به همین نکته راحت و ساده توجهی ندارند. اگر متن پیامک شما برای مشتری مفید نباشد، نه تنها به این پیام توجه نشان نمی‌دهد بلکه نسبت به سایر پیامک‌های شما هم بدبین و بی توجه می‌شود. به اصطلاح برند شما از چشم مشتری می‌افتد.

برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی حتماً قبل از ارسال پیامک خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید اگر به‌جای آنها بودید، این پیامک برایتان مفید بود؟ آیا به آن اهمیت می‌دادید؟

در ضمن بهتر است یک تست برای نمونه هم روی خط خودتان امتحان کنید. پیامک را برای شماره خودتان بفرستید و از جذابیت آن مطمئن شوید. بعد از چندبار چک کردن، با خیال راحت پیامک انبوه را ارسال کنید.

اس ام اس باید مختصر و مفید باشد!

می‌دانید که برای هر پیامک تبلیغاتی 70 کاراکتر فارسی فضا دارید. شاید تصور کنید که اگر بیشتر فضا داشتید، می‌توانستید اطلاعات کاملی در مورد برند و کسب‌وکارتان، خدمات، سرویس‌های پشتیبانی و ...    به مشتریان ارائه می‌دادید. اگر چنین تصوری دارید باید بگویم کاملاً در اشتباه هستید.

با این سرعتی که جهان رشد میکند، فرصت شما برای نمایش برندتان کوتاه و کوتاه‌تر هم می‌شود. شاید برایتان ناراحت‌کننده باشد، اما هیچکس حاضر نیست 3 صفحه در مورد کسب‌وکارتان بخواند. یک ساعت برای آشنایی با شما ویدیو تماشا کند.

در این شرایط همین محدودیت 70 کاراکتر پیامک، یک فرصت طلایی برای شماست. باید آنقدر خلاصه و مفید بنویسید که تمام مشتریان پیامک شما را بخوانند.

این روزها یکی از دلایل محبوبیت توئیتر همین محدودیت کاراکتر است. در چنین فضایی باید از خلاقیتتان استفاده کنید تا با کلمات تاثیرگذار و جذاب تمام حرف خود را در 280 کاراکتر خلاصه کنید و روی مخاطب تاثیر خوبی بگذارید.

به این محدودیت به چشم یک فرصت مناسب نگاه کنید و پیشنهاد ویژۀ خود را به کوتاه‌ترین شکل ممکن بنویسید. به قول رهبر جنبش مینیمالیست "کمتر، بیشتر است"

حس اظطرار و مهلت زمانی کم به مشتریان بدهید

پژوهش‌های بازاریابی در نوشتن بهترین متن تبلیغاتی نشان داده وقتی مخاطب احساس ضرورت و نیاز کند، تاثیرگذاری پیامک چند برابر می‌شود. پس برای ایجاد حس فوریت در مشتری از یک تاریخ اتمام برای پیشنهادتان استفاده کنید و از مشتری بخواهید هرچه زودتر برای خرید دست به کار شود. مثلاً اگر فروشگاه دارید، هر چقدر بیشتر روی تاریخ پایان فروش تاکید کنید، تاثیر پیامکتان بیشتر خواهد بود.

 

 

 

 

 

در متن پیامک دعوت به اقدام (Call To Action) بذارید

در متن پیامک حتماً از مشتری درخواست داشته باشید. تحقیقات نشان داده که مطرح کردن یک درخواست مشخص از مخاطب (یا همان CTA که در فارسی فراخوان عمل می‌گویند)، می‌تواند تاثیر باورنکردنی در اثربخشی پیام داشته باشد.

پس برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی حتماً یک خواسته مشخص از مخاطب داشته باشید تا بازدهی پیامک را افزایش دهید. مثلاً از مشتری بخواهید برای گرفتن تخفیف، پیامک مذکور را به فروشندگان شما نشان دهد، یا او را به بازدید از سایت یا پیج اینستاگرامتان دعوت کنید.

سعی کنید با مشتریان خود صمیمی باشید!

صمیمیت با مشتری برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی لازم است و تاثیر خوبی در برندینگ دارد.

صمیمیت هم برای کسب‌وکار خودتان و هم برای مشتریان لذت‌بخش و دلپذیر است. پس حتماً حس صمیمی و دوستانه در متن پیامک ایجاد کنید. به مشتری نشان دهید که برای او اهمیّت قائل هستید. برای این منظور می‌توانید نام مشتری را در زمان ثبت‌نام از او بپرسید و سپس از این نام در متن پیامک‌های خود استفاده کنید.

 

 

 

 

 

چند نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای مختلف

حالا که با معیارهای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی آشنا شدید، بد نیست که چند نمونه پیامک هم در ادامه ببینید. همه چیزهایی که تا اینجا گفتیم، در این پیامک‌ها به وضوح دیده می‌شود:

  • تخفیف 20% کت و شلوار آلما برای خوش‌تیپ ترین دامادهای دنیا! البته فقط تا پایان فردا. همین الان با ما تماس بگیرید.

همان‌طور که می‌بینید این پیامک در همان ابتدا با یک پیشنهاد هیجان انگیز شروع می‌کند، سپس با کلمه خوش‌تیپ‌ترین دامادهای دنیا علاوه‌بر اینکه ارزش و احساسِ صمیمیت را القا می‌کند، دسته خاصی را هم خطاب قرار می‌دهد که قطعاً نسبت به سایر مشتریان بیشتر به آن پیامک اهمیت می‌دهند. در پایان هم یک ضرورت و مهلت زمانی برای آن پیامک قرار داده است. فراخوان عمل آن هم که مشخص است.

  • مریم عزیز بالای 40 هزار تومان از ما خرید کنید و 5 هزار تومان از ما تخفیف بگیرید.
  • از خانه‌تکانی بیزارید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید تا بهترین متخصص‌های خود را برای شما بفرستیم.
  • کیک‌های شکلاتی ما خود را برای حضور شما آماده کرده‌اند و قول دادند 10% برای مشتری‌های عزیز ما ارزانتر باشند. البته فقط امروز!
  • تا 3 نشه بازی نشه! دو پیتزا از ما بگیرید و پیتزای سوم را مهمان ما باشید. قبل از آن این پیامک را به ما نشان دهید.

 

 

 

جمع‌بندی

بازاریابی پیامکی، برندینگ و نوشتن بهترین متن تبلیغاتی اصلاً پیچیده نیست. باید کمی خلاق باشید، با شفافیت متن خود را بنویسید. برای تبلیغات پیامکی برنامه‌ریزی کنید، وقت بگذارید و سپس پیامک‌های متفاوت را برای مشتریانتان ارسال کنید. به مرور پیشرفت کسب‌وکارتان را اساس خواهید کرد!

ممنون از توجه شما.

نظر و مطلب دارید همین زیر بنویسید.

برچسب ها

نظرات (0)

برای ثبت نظر باید وارد شوید