سبد خرید

سبد خرید خالی است!

محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید

کارکتر چیست؟ محاسبه، افزایش و حل مشکل کاراکترپیامک هر پیام به فارسی و انگلیسی

29\04

هنوز هم کاربران زیادی هستند که برای ارسال پیامک تبلیغاتی درباره محاسبه قیمت هر اس ام اس و تعداد حرف‌هایی که مجاز به نوشتن آن هستند، سوال دارند! حالا هم که استفاده از ایموجی یا همان شکلک‌ها باب شده است، شاید بپرسید که آیا ایموجی هم به عنوان حرف حساب می‌شود یا خیر؟ فرق هزینه پیامک انگلیسی و فارسی چیست؟!

خیلی ساده بگویم که برای جواب به همۀ این سوال‌های مهم شما ما امروز می‌خواهیم دربارۀ کاراکتر پیامک یعنی همان تعداد مجاز برای حروف، اعداد و ایموجی‌ها در پیامک فارسی و انگلیسی صحبت کنیم!

کاراکتر چیست و چه تفاوتی با کلمه دارد؟

چرا باید با کاراکترها و نحوه محاسبه آن ها آشنا باشیم و تاثیرات کاراکترها در ارسال پیامک و هزینه آن چیست؟

کاراکتر واژه پر استفاده ای است که در پنل اس ام اس بیشتر شنیده می شود و البته در محاسبه هزینه پیامک ارسالی تاثیر گذار است.  وجود کاراکتر و محدودیت های کاراکتری در متن پیامک تبلیغاتی و یا متن اس ام اس خدماتی از جمله مواردی است که از جمله پرتکرار ترین سوالات کاربران هستند.

 

 

تعداد مجاز کاراکتر برای پیامک فارسی

حالا یک سوال خیلی مهم! تعداد مجاز کاراکتر فارسی برای اس ام اس فارسی دقیقاً چه تعدادی است؟

اگر می‌خواهید اس ام اس تبلیغاتی فارسی بنویسید فقط تا 70 کاراکتر مجاز هستید که شامل فضاهای بین کلمات هم می‌شود. هرچقدر که پیام طولانی‌تر شود، هزینه‌اش بر اساس ساختار زیر محاسبه می‌شود:

  • پیامک دوم (صفحه دوم): 64 کاراکتر
  • پیامک سوم (صفحه سوم): 67 کاراکتر
  • پیامک چهارم (صفحه چهارم): 67 کاراکتر و باقی پیامک ها از چهارم به بعد نیز همان 67 کاراکتر محاسبه خواهد شد.

تمام حروف فارسی متن پیامک، کلیه علائم، فاصله و حتی اینتر زدن برای رفتن به سطر بعد یک کاراکتر مستقل محسوب می‌شود.

 

 

نکات مهم محاسبه کاراکتر پیامک

این را باید در نظر بگیرید که علاوه‌بر تعداد مجاز حروف، تعداد صفحات هم برای ارسال اس ام اس مهم است. مثلاً اگر متن پیام لاتین شما 161 کاراکتر باشد، وارد صفحه دوم می‌شود و هزینه ارسال پیامک دو صفحه‌ای دقیقاً دو برابر هزینۀ اس ام اس تک صفحه‌ای خواهد بود.

پس هر چه تعداد صفحۀ پیامکی کمتر باشد، هم هزینۀ ارسال کمتر است و هم پیامک ارسالی به طور کامل به دست مخاطب خواهد رسید. شاید بپرسید مگر پیام نصفه هم ارسال می‌شود؟ باید بگویم بله! تا همین چند سال پیش، بعضی پیام‌های طولانی به دست مخاطب نمی‌رسید. پس برای اینکه متن کاملی به دست مشتری برسد، سعی کنید متن نوشته‌شده در یک صفحه گنجانده شود.

بعضی اوقات پیش می‌آید که شخصی در متن پیامک خود از هر دو زبان فارسی و لاتین استفاده می‌کند. در این شرایط مخابرات هزینۀ پیام را فارسی محاسبه می‌کند. البته این هم یادتان باشد که در هر شرایطی حتی اگر حواستان هم به تعداد مجاز کاراکتر پیامک نباشد، موقع نوشتن متن اس ام اس، پنل پیامکی هشدار لازم را در مورد تعداد کاراکترها می‌دهد.

 

کاراکترهای مجاز پیامک لاتین

حالا برای پیامک غیرفارسی، چقدر مجاز به نوشتن هستیم؟ تعداد مجاز برای اس ام اس با حروف لاتین 160 کاراکتر است. هرچقدر از این تعداد بیشتر بنویسید، بر اساس شکل زیر حساب می‌شود:

  • پیامک اول (صفحه اول) : 160 کاراکتر
  • پیامک دوم (صفحه دوم) : 146 کاراکتر
  • پیامک سوم (صفحه سوم) : 153 کاراکتر
  • پیامک چهارم (صفحه چهارم) : 153 کاراکتر
  • سایر صفحات ، از چهارم به بعد 153 کاراکتر می باشند

 

 

حل مشکل ارسال پیامک طولانی سامسونگ و… با پاک کردن حافظه پنهان

حافظه کش دستگاه و نرم‌افزار حاوی تعداد بسیاری صفر و یک است. اگر یکی از این صفر و یک ها تغییر کند مشکلات بزرگی رخ می دهد و باعث خرابی های بسیاری می شود. برای حذف حافظه داده های پنهان دستگاه مراحل زیر را انجام دهید.

به تنظیمات گوشی خود بروید و به گزینه Apps یا شبیه به آن را پیدا کنید. در قسمت Apps لیست نرم‌افزار های شما قرار دارد که باید نرم‌افزار پیامرسان را در آن پیدا و انتخاب کنید.

ابتدا بر روی گزینه Force Stop و سپس بر روی گزینه Select Storage کلیک کنید. برای حذف حافظه کش از دکمه Clear Cache استفاده کنید.

 

نتیجه تعداد مجاز برای نوشتن هر پیام کوتاه!

در این مقاله به صورت مختصر در مورد تعداد مجاز کاراکتر پیامک انگلیسی و فارسی صحبت کردیم. همچنین نه فقط به تعرفه پیامک‌های ارسالی از سامانه بلکه به تعداد مجاز اس ام اس فارسی و انگلیسی از اپراتورهای مختلف نظیر همراه اول، ایرانسل، رایتل نیز اشاره کردیم.

در صورتی که می‌خواهید ارسال پیامک‌ به مشتری را شروع کنید یا درحال‌حاضر از موبایل شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنید، وقتش رسیده تا در سایت  سولو مارکتینگ برای دریافت پنل شخصی درخواست دهید تا همکاران تیم پشتیبانی در اولین فرصت با شما تماس بگیرند و در زمینه بازاریابی پیامکی و تاثیراتش در کسب‌وکارتان شما را راهنمایی کنند.

تجربه خود را با دیگر دوستان به اشتراک بزارید.

مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر باید وارد شوید